اخبار و رویدادها
خانه » مقالات » نکات مهم در برنامه غذائی فوتبالیست ها

نکات مهم در برنامه غذائی فوتبالیست ها

pyramid-food-326x189

غذاها باید آب پز , بخار پز یا کبابی باشد.غذاهای سرخ کرده حتی المقدور مصرف نشود.

غذاها نوعا باید حاوی کربوهیدرات دیر جذب مثل ماکارونی ؛ برنج و نان باشد

مصرف کله پاچه ، سیرابی و مغز توصیه نمی شود زیرا باعث گرفتگی عضله می شود

 مصرف هفته ای یکبار جگر توصیه می شود

بهترین گوشت برای ورزشکاران گوشت گاو است و بهتر از گوشت بره ، گوسفند و گوساله است .

مصرف نوشابه های گازدار توصیه نمی شود. 

مصرف آب میوه مانند سیب و انگور که با هم حجم خود آب مخلوط شده باشد قبل از مسابقه مناسب است. 

استفاده از مالشعیر بعد از تمرین و یا مسابقه مفید است. 

 در مدت زمان 30 دقیقه قبل از تمرین قند ساده (شکر ) ممنوع است زیرا کارائی بازیکن را کاهش می دهد اما مصرف مایعات قندی در طی مسابقه

طبق دستور العمل گفته شده مفید است. 

روزانه 5 وعده یا بیشتر میوه و سبزی مصرف کنید. 

بعنوان یک قانون غذاهای دارای چربی و پروتئین زیاد نباید در روز مسابقه مصرف شوند زیرا این غذاها دیر هضم تر هستند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*